Terug
Leerdoelen groep 7
›
Rekenen
›
Getallen - Bewerkingen
›
Bewerkingen met breuken
›
Nadenken over breuken
Home
Particulieren
Online oefenen
Prijzen en bestellen
Reviews
Leer- en oefenboeken
Scholen
Online leer- en oefenplatform
Premium werkbladencollectie
Educatieve boeken
Veelgestelde vragen
Over Junior Einstein
Vacatures
Contact
Team
Inloggen
Bestellen
Inloggen
Je hebt javascript niet geactiveerd. Je kunt zonder javascript deze site niet gebruiken.
Terug
Nadenken over breuken
Nadenken over breuken
Doel van deze oefening
Kritisch denken en redeneren over breuken in betekenisvolle probleemsituaties (bv.: Waarom mag je bij het optellen van breuken niet de tellers bij elkaar op tellen en de noemers bij elkaar optellen?).
Waar of niet waar?
Waar
Niet waar
1⁄2 ligt even ver van 1⁄4 als van 6⁄8.
1⁄5 ligt dichter bij 1⁄10 dan bij 3⁄12.
1⁄3 is het dubbele van 1⁄6.
Bekijk de vraag